Szczęście to zimny arbuz - 3 powody dlaczego

SŁODKI I ORZEŹWIAJĄCY NISKOKALORYCZNY ARBUZ

Czy jest coś lepszego w gorące popołudnie, niż przełamanie nożem jednego z tych rubinowo-czerwonych owoców? To znaczy, daj spokój! Spójrz, jaki piękny jest ten arbuz!

Arbuzy zawierają ponad 92% wody na 100g i tylko 6% cukru. W rzeczywistości jest to potwierdzone indeksem glikemicznym, w którym biały cukier ustawia najwyższą poprzeczkę na 100, podczas gdy arbuz ma zaledwie 5. Co więcej, ten melon ma wiele potężnych mikroskładników odżywczych, które zapewniają super korzyści. Oto tylko trzy z nich...

1. ARBUZ POPRAWIA FUNKCJONOWANIE ORGANÓW

Likopen jest zwykle kojarzony z pomidorami, ale występuje w prawie wszystkich owocach i warzywach o karmazynowym kolorze. Tak się składa, że pomidory i arbuzy są go po prostu pełne. To sprawia, że arbuzy są szczególnie pomocne w zapobieganiu uszkodzeniom oksydacyjnym i ich usuwaniu.

Szybkie odświeżenie oksydacji: Utlenianie jest rodzajem stresu komórkowego znanego również jako proces uszkodzenia wolnorodnikowego, który jest powszechny w wielu chorobach przewlekłych, takich jak cukrzyca, powikłania płucne, osteoporoza i rak.

Likopen znacząco przywrócił enzymy antyoksydacyjne, w tym peroksydazę glutationową: "Trudno przecenić znaczenie glutationu, [...] który bezpośrednio zmiata zróżnicowane utleniacze: anion ponadtlenkowy, rodnik hydroksylowy, tlenek azotu i rodniki węglowe".

Arbuz jest źródłem doskonałe źródło witamin A, B6, beta karoteny i witaminę C, a także minerał potas, który obniża ciśnienie krwi i poprawia funkcjonowanie wszystkich naszych organów. Zawiera również inne fitochemikalia roślinne, takie jak cytrulina, znana jako które korzystnie wpływają na serce i krążenie.

SZYBKIE "OSTRZEŻENIE" PRZED LIKOPENEM

Arbuzy stanowią spożycie większej ilości likopenu w całych Stanach Zjednoczonych niż jakikolwiek inny owoc. Jednak spożywanie 30 mg lub więcej likopenu dziennie może powodować nieprzyjemne skutki uboczne, takie jak wzdęcia, obrzęki lub mdłości. W rzeczywistości możesz nawet wywołać u siebie alergię. Tak więc dostarczaj sobie likopenu, ale staraj się nie przekraczać limitu 30 mg. Ile to jest? W zależności od koloru owocu (im ciemniejszy czerwony, tym więcej likopenu), porcja arbuza o pojemności 1,5 szklanki dostarcza 13-19 gramów likopenu. Jeśli Twoje dzieci bolą brzuchy po zjedzeniu arbuza przy basenie, teraz już wiesz dlaczego!

2. ARBUZ ZWALCZA SZKORBUT

Niestety, nastąpił reemergence prostych niedoborów żywieniowych z powodu dzisiejszych przetworzonych żywności "stylu życia".

W jednym przypadku, 47-letni mężczyzna został przyjęty na ostry dyżur doświadczając "zamieszanie, senność, anoreksja, zmęczenie, osłabienie, rozproszona wysypka okołopieluszkowa" itp.; stracił 13 funtów w ciągu 6 miesięcy! Lekarze wykonali wszystkie rodzaje badań (płytki krwi, funkcje wątroby, badania kału, ultradźwięki i posiewy moczu), ale wszystkie były negatywne.

Dopiero po sprowadzeniu dietetyka odkryto winowajcę! Według tego dietetyka, nie tylko "przyznał się do picia 8 do 10 piw dziennie. Pacjent nie brał żadnych suplementów ani witamin. Jego dieta była bardzo ograniczona w świeże owoce i warzywa. Nie lubił jeść owoców morza ani ryb".

Okazuje się, że jego złożone "cechy patologiczne" (ew!) były zgodne z ogromnym niedoborem witaminy C - yep, miał szkorbut. A szkorbut może być śmiertelny! Na szczęście można mu łatwo zapobiec. Dowiedz się więcej o witaminie C tutaj, czytając mój blog o sok pomarańczowy.

Arbuz to tylko jeden ze sposobów, aby uzyskać przyswajalna witamina C. Owoce cytrusowe pozostają najczęściej rozpoznawane potęga witaminy C. Co ciekawe, niektóre badania badają powiązania między celiakią a szkorbutem. Nawet Talmud / Stary Testament zalecają traktowanie tych chorób podobnie.

I na koniec jeszcze jedno ale nie mniej ważne:

3. ARBUZ JEST DOBRY NA BYCIE "ROMANTYCZNYM".

Pamiętasz, kiedy wspomnieliśmy o cytrulinie powyżej? Cóż, cytrulina zawarta w arbuzie jest przekształcana przez organizm w aminokwas L-argininę. Powoduje to wzrost poziomu tlenku azotu, który z kolei, działa rozluźniająco na naczynia krwionośne.

Hmmmm, gdzie ja już wcześniej słyszałam kwestię tlenku azotu i rozluźniania naczyń krwionośnych? Ach, tak. Było badanie przeprowadzone na Texas A&M University wykazujące, że ten relaksujący wpływ na naczynia krwionośne powoduje podobny efekt do aktywności, którą wywołuje Viagra. To prawda, hombres. Spożywanie arbuza może zwiększać libido. Zakład, że mam swoją uwagę teraz?! Więc, jeśli czujesz się trochę "romantycznie"? Napij się arbuza! Olé!

O serwisie

Zdrowy styl życia jest bardzo ważny. Zbilansowana dieta pomaga w utrzymaniu prawidłowej masy ciała i smukłej sylwetki. 

Wyciskarki do soków to bardzo przydatne urządzenia, dzięki którym w szybki i prosty sposób jesteśmy wstanie dostarczyć odpowiednie składniki odżywcze każdego dnia. 

Zapraszamy do miłej lektury! 

Kontakt

kontakt@yakamedia.pl

Galeria